Automatiser jeres manuelle arbejdsgange og øg jeres konkurrenceevne
Test
Kontakt iHedge
Om iHedge
Hjem
Automatisering
Løsninger
Forretningsområder
Kunder
Samarbejdspartnere

Archive for tag: Sortering af ord

Automatisering og e-mailhåndtering

Automatisér den daglige håndtering af e-mails, skab værdi og vækst

Kender du til det med alt for mange e-mails som skal sorteres og dernæst besvares? Hvad nu hvis du kunne slippe for at sortere dem, for udelukkende at besvare dem?

Selvom e-mail kommunikation ikke er en direkte kommunikationsform, er det alligevel blevet et must at en e-mail besvares i det sekund den lander i modtagerens indbakke. Mange er af følgende holdning "Alle er jo på nettet, så hvorfor kan min mail ikke blive besvaret med det samme?" Hvis ikke ens mail bliver besvaret med det samme, så går der ikke mange sekunder, før at man ringer til den man har sendt en e-mail til. Man bliver irriteret og ligefrem fornærmet over ikke at få svar med det samme.     

Der er min erfaring at virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder, som dagligt modtager rigtig mange mails, også bruger tid på at sortere dem, således at de vigtigste besvares først. Problemet er bare, hvordan ved man hvilke e-mails der er vigtigere at besvare end andre? Det er der ikke noget endegyldigt svar på, men det er muligt at få dem sorteret automatisk, lagt i mapper i din mailbox, som dermed skaber overblik og tid til at håndtere hver enkelt e-mail. På den måde er der heller ikke e-mails som forsvinder og dermed ikke bliver besvaret.

For nogle virksomheder er det alfa omega, at være i stand til at besvare e-mails inden for en kort tidsramme, ellers koster det på bundlinjen i form af tabt salg. For andre kan en ubesvaret e-mail fra en kunde eller borger, skabe dårligt ry eller være med til at skabe unødig forvirring.

Jeg mener, at hvis man automatiserer dele af den daglige e-mailhåndtering, ved at lade en elektronisk medarbejder sortere de mange e-mails, sparer man sine ansatte/kolleger en masse tid. Den tid de sparer, kan de bruge på at besvare de mange e-mails, modtage kundernes ordrer eller hjælpe fx borgere med spørgsmål. En god og effektiv kommunikation, skaber resultater hvad enten det drejer sig om en kunde- eller borgerhenvendelse.

Personligt synes jeg det er irriterende når e-mails går tabt eller ikke bliver besvaret, både som kunde og borger, men jeg synes også det er ærgerligt at man misser en e-mail fra en kunde og dermed går glip af en fremtidig forretning.   Jeg tror på at der er behov for at automatisere sorteringen af e-mails, det giver ikke mening at de ansatte rundt omkring på de danske arbejdspladser, skal bruge en masse tid på at sortere e-mails, for så at læse dem bagefter. Der skal skabes overblik, som er med til at skabe struktur og tid til at udføre sit arbejde.

 

Hvad mener i andre?